MTB route Woudenberg (rood) Den Treek

Mountainbike trail van 16 km door Den Treek naar de pyramide van Austerlitz. De route kent mooie tracks en een paar klimmetjes om de Utrechtse Heuvelrug te bedwingen.
Afstand: 16 km
Moutainbike trail door Den Treek naar Austerlitz

De mountainbike trail start op de MTB Parkeerplaats in Den Treek. Je start direct op de gecombineerde blauw-rood route. Je fietst het zuidelijk deel van Den Treek in waar zich een aantal spectaculaire tracks bevinden. Na de splitsing van de routes rijd je richting de oversteek bij het Henschotermeer. Je volgt nu een paar honderd meter het fietspad.

Bijna voor de kruising fiets je links het bos weer in. Met een paar bochtjes kom je uit op de kruising "Quatre Bras". Vroeger stond hier een restaurant met deze naam. Na de oversteek rijd je linksaf het bos in. Via een aantal klimmetjes en mooie open stukken bos bereik je de Traayweg en steek je de Zeisterweg over.

De route gaat stijgend en dalend richting de Pyramide van Austerlitz. Vanaf hier maak je een mooie afdaling waar je flink vaart kan maken. Helaas moet je na deze afdaling ook weer klimmen. Let op de plaatsing van de bordjes van de route. Deze staan hier soms na de kruising (november 2020). Na de klim daal je weer helemaal naar Aart Jansen (restaurant Bergzicht) en steek je de weg over. De parkeerplaats is weer aan de linkerzijde.

Mountainbike Route Rood in Den Treek

Vignet en gedragsregels

Voor deze route heb je een dagkaart of jaarvignet nodig. Je kunt deze bestellen via de website van Landgoed Den Treek Henschoten (zie meer informatie). Er zijn ook een aantal gedragsregels. De MTB routes zijn soms gedeelde paden met wandelaars. Geef elkaar de ruimte en heb begrip voor elkaar.

Route op de kaart

Download route in GPX formaat

Klik op de button onder de tekst om de route in GPX formaat te downloaden. Wil je weten wat je met een GPX bestand kan doen lees dan de pagina GPX route laden op een GPS of smartphone.
Voor een aantal routes is de mogelijkheid voor het downloaden van een beschrijving in PDF tijdelijk uitgeschakeld. Staat er geen 'Download PDF' button maar wil je deze toch ontvangen, stuur dan een bericht via het contactformulier.

Meer informatie over deze activiteit​

Startpunt: Parkeerplaats aan de Treekerweg 1 in Woudenberg
Lengte route 16 km
Meer informatie
www.ceescoenen.nl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram