MTB route Woudenberg (rood) Den Treek

Mountainbike trail van 16 km door Den Treek naar de pyramide van Austerlitz. De route kent mooie tracks en een paar klimmetjes om de Utrechtse Heuvelrug te bedwingen.

Beschrijving van de activiteit

Lengte: 16 km

De mountainbike trail start op de MTB Parkeerplaats in Den Treek. Je start direct op de gecombineerde blauw-rood route. Je fietst het zuidelijk deel van Den Treek in waar zich een aantal spectaculaire tracks bevinden. Na de splitsing van de routes rijd je richting de oversteek bij het Henschotermeer. Je volgt nu een paar honderd meter het fietspad.

Bijna voor de kruising fiets je links het bos weer in. Met een paar bochtjes kom je uit op de kruising “Quatre Bras”. Vroeger stond hier een restaurant met deze naam. Na de oversteek rijd je linksaf het bos in. Via een aantal klimmetjes en mooie open stukken bos bereik je de Traayweg en steek je de Zeisterweg over.

De route gaat stijgend en dalend richting de Pyramide van Austerlitz. Vanaf hier maak je een mooie afdaling waar je flink vaart kan maken. Helaas moet je na deze afdaling ook weer klimmen. Let op de plaatsing van de bordjes van de route. Deze staan hier soms na de kruising (november 2020). Na de klim daal je weer helemaal naar Aart Jansen (restaurant Bergzicht) en steek je de weg over. De parkeerplaats is weer aan de linkerzijde.

Mountainbike Route Rood in Den Treek

Vignet en gedragsregels

Voor deze route heb je een dagkaart of jaarvignet nodig. Je kunt deze bestellen via de website van Landgoed Den Treek Henschoten (zie meer informatie). Er zijn ook een aantal gedragsregels. De MTB routes zijn soms gedeelde paden met wandelaars. Geef elkaar de ruimte en heb begrip voor elkaar.

actieve map

MTB route Woudenberg (rood) Den Treek

Verken de route op de kaart en ontdek de beste stops voor eten, drinken en bezienswaardigheden.

Download de routekaart in GPX

Start van route MTB route Woudenberg (rood) Den Treek

Trekerweg 1, 3931 MJ Woudenberg, Netherlands
Open startlocatie in Google

ontdekken

Deze bezienswaardigheden kom je onderweg tegen

Langsde route ontdek je diverse bezienswaardigheden; gun jezelf de tijd om deze grondig te verkennen en bewonderen.

eten en drinken

Bezoek deze horeca langs de route